Paasei ijslolly’s – gezond paasijs maken

Het lijkt erop dat we met Pasen temperaturen rond de 25 graden gaan halen! Een zomers Pasen, daarbij hoort natuurlijk ook een tropische twist qua eten. Dit gezond paasijs is het perfecte dessert!

Deze paasei ijslolly’s zien er feestelijk uit, zijn een gezond tussendoortje en geven de nodige verkoeling in de zon! Wat wil je nog meer? Nou, misschien wel dat iedereen ze lekker vindt. En dat kan gelukkig ook geregeld worden! Dit gezond paasijs is namelijk gemaakt van kwark of yoghurt. Je kunt dus gewoon allerlei smaakjes kwark kopen, zodat er voor ieder wat wils is.

Zelf maakte ik een kiwi paasijsje met de nieuwe lente variatie van Optimel (kiwi kruisbes Griekse yoghurt). Ook maakte ik een zoete variant door magere kwark te mengen met een toffee smaakstof. Voor de roze ijslolly gebruikte ik aardbeienkwark. Door de kwark deed ik verder nog wat vers fruit en granola. Zo zijn er natuurlijk eindeloos veel variaties te bedenken! Wat voor paasijsje ga jij maken?

Het recept is hieronder uitgewerkt, maar het is eigenlijk niet eens een recept te noemen – zo gemakkelijk is het! Fijne Pasen 🙂

Categorie, , MoeilijkheidBeginner

Porties3 porties
Voorbereidingstijd5 minKooktijd2 hrsTotale tijd2 hrs 5 min

Ingrediënten:
 300 gr kwark of yoghurt naar keuze
 fruit naar keuze in blokjes
 granola
Benodigdheden:
 Siliconen paasei vormpjes

Instructies:

Kies je kwarksmaakje uit en meng het met wat vers fruit.

Doe de kwark in de paasei vormpjes.

Voeg een paar brokjes granola toe in het paasei.

Zet de paasei ijslolly’s minimaal 2 uur in de vriezer. Zelf heb ik ze ’s avonds ingevroren, de volgende dag is natuurlijk altijd goed.

Haal ze 5 minuten voordat je ze serveert uit de vriezer, zodat ze weer iets zachter worden. Dan is de romige smaak van de kwark beter.

Smakelijk!

Notities:

De ijslolly’s heb ik nu gemaakt in siliconen paasei vormpje, maar je kunt uiteraard elk soort ijsvormpje gebruiken. Zo kun je heel de zomer genieten van deze gezonde ijsjes!

Ingrediënten

Ingrediënten:
 300 gr kwark of yoghurt naar keuze
 fruit naar keuze in blokjes
 granola
Benodigdheden:
 Siliconen paasei vormpjes

Directions

Instructies:
1

Kies je kwarksmaakje uit en meng het met wat vers fruit.

2

Doe de kwark in de paasei vormpjes.

3

Voeg een paar brokjes granola toe in het paasei.

4

Zet de paasei ijslolly’s minimaal 2 uur in de vriezer. Zelf heb ik ze ’s avonds ingevroren, de volgende dag is natuurlijk altijd goed.

5

Haal ze 5 minuten voordat je ze serveert uit de vriezer, zodat ze weer iets zachter worden. Dan is de romige smaak van de kwark beter.

6

Smakelijk!

Notities:
7

De ijslolly’s heb ik nu gemaakt in siliconen paasei vormpje, maar je kunt uiteraard elk soort ijsvormpje gebruiken. Zo kun je heel de zomer genieten van deze gezonde ijsjes!

Paasei ijslolly’s – gezond paasijs

 

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *